Często w ofertach różnych ośrodków treningowych takich jak siłownie, kluby fitness czy szkoły tańca, można znaleźć zajęcia pod nazwą Pilates. Brzmi egzotycznie? Ale to nic innego jak funkcjonalny trening składający się serii ćwiczeń mających za zadanie rozciągnąć i wzmocnić całe nasze ciało i nie tylko. Od marca ruszają nowe zajęcia w Paczce!

pilates na matach

PILATES

To nie tylko klucz ćwiczeń fizycznych wymyślony na początku XX wieku przez Niemca Josefa Humbertusa Pilatesa, ale także pewna myśl filozoficzna, a dokładnie kolejny sposób dążenia do osiągnięcia harmonii ciała i umysłu. Nie mniej jednak głównym pilatesu, miało być rozciągnięcie oraz uelastycznienie wszystkich mięśni ciała przy jednoczesnym wzmacnianiu poszczególnych partii. Pilates to połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Metoda ta przyczyniać się ma do: wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy, uelastycznienia ciała, obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących.

pilates z małymi piłkami

DLA KOGO ?

Jest to przede wszystkim wspaniałe rozwiązanie dla osób, które mają częste bóle kręgosłupa. Ich przyczyna może być różna, więc pamiętajmy, że żadne treningi nie zastąpią konsutacji u lekarza specjalisty! Często osoby już w wieku średnim skarżą się na takie dolegliwości jak: bół wynikający z przeciążenia odcinka lędzwiowo-krzyżowego kręgosłupa, bole stawu kolanowego, skokowego czy barków. Wynika to z nieprawidłowego “używania” naszego ciała I słabym partii mięśniowych sąsiadujących ze stawami i całym kostnym narządem ruchu. Pilates pozwala wzmocnić mięśnie pleców, nóg, brzucha, ramion i tym samym odciążyć odpowiednio kręgosłup, kolana, lędżwia I barki oraz kark. Większość osób uważa, że dzięki ćwiczeniom dolegliwości bólowe znacząco się zmniejszyły lub zostały całkowicie wyeliminowane.Kolejną grupą osób, dla których taki trening to wspaniałe rozwiązanie, są ludzie często zestresowani, cierpiący na brak energii. W ćwiczeniach pilatesu można odnaleźć spokój i relaks, zapomnieć o problemach dnia codziennego. Po zajęciach nie czujemy się wyczerpani, a pełni energii. Ten rodzaj ćwiczeń jest również idealny dla osób, które chcą „wypracować” sobie silniejsze mięśnie brzucha i wyrzeźbić sylwetkę.

pilates- ćwiczenie równowagi

PODSUMOWUJĄC

Jeżeli nadal zastanawiasz się czy warto wybrać się na trening, to my pomożemy rozwiać Twoje wątpliwości- Pilates jest dla każdego, więc także dla Ciebie! Zapraszamy serdecznie w czwartki godz. 15:00-16:00, wstęp to tylko 10 zł, zajęcia poprowadzi Patrycja Alenkuć.

NOWE ZAJĘCIA W PACZCE

Oprócz pilatesu w Paczce pojawią się nowe zajęcia: JOGA, którą od 16 marca poprowadzi Ewa Świerczyńska. Koszt zajęć to 15 zł.
W 19 marca poniedziałki o 19:30 w grafiku pojawi się dodatkowa godzina ZUMBY® z nową instruktorką: Olgą Lipską. Koszt zajęć to 15 zł.
W środy o godzinie 12:00 otwieramy nową grupę LATINO SOLO dla Pań 50+. Od 14 marca zajęcia dla nowej grupy poprowadzi Robert Drobiński.
Jeśli interesują Cię także inne zajęcia: wokalne, aktorskie lub plastyczne, to koniecznie sprawdź GRAFIK ZAJĘĆ -> TUTAJ. Każde pierwsze zajęcia artystyczne (oprócz Zumby, Pilatesu i Jogi) są BEZPŁATNE!

pilates na dużych piłkach

Napisz komentarz

komentarzy